Vi har nu i några dagar åter igen upplevt tröghet i systemet och att starta kanalerna. Vi är bedrövade och kan tyvärr inte göra något åt saken. Vi är helt i händerna på vår leverantör. Vi försöker svara så gott vi kan på kundfrågor men vi har inte bara ökad support för befintliga kunder, vi har extremt tryck från nya kunder som har svartnat eller har problem med befintlig leverantör och önskar byta till oss.

Systemet Xtream Code som man tog ner efter Europa Razzian använda vi för externa partnerskap där vi köpte kanaler. När systemet togs ner slocknade delar i vårt utbud och vi saknar helt enkelt massor av kanaler för tillfället. Latin America, Thailand är några av de länder som drabbats hårdast men man arbetar 24/7 på att:

1.) Lösa problem i befintlig panel med tröghet
2.) Addera kanaler och söka partnerskap för att köpa in saknade kanaler.

Vi måste ha tillit och ändå vara tacksamma att vi har kanaler kvar. Vi sitter med i en ÅF panel varje dag/natt och följer utvecklingen tight.

GlobalTV.se