Hej till alla våra kunder och blivande kunder. Hoppas ni klarat er från Covid-19 och dess följde. Någonting så fruktansvärt som drabbat alla på vår jord så till den grad att vi inte ens kan förstå det.

Under gårdagen och kanske tom 2 dagar har några kunder rapporterat att de saknar sina kanaler. Det här verka gälla alla oavsett utrustning.

Vi kan inte själva se några störningar men det har informerats att leverantören ändrat DNS inställningar och vid såna ingrepp kan störningar förekomma beroende på leverantör och vilken DNS ni eller er leverantör använder.

Idag har vi testat appar i Smart TV, Android boxar med olika appar som använder m3u och appen STBEMU PRO som använder sin MAC adress och allt fungerar perfekt.

Om du plötsligt tappat dina kanaler rekommenderar vi att kontrollera er internet förbindelse i första hand innan ni kontaktar oss.

1.) Kolla er internet förbindelse. Ett  enkelt sätt är att starta Youtube som säkert alla har oavsett om ni köpt box av oss eller har Smart TV. Fungerar Youtube så har er utrustning internet.

2.) För ni ändå inte in era kanaler kan ni dela ut internet på er mobiltelefon och ansluta box eller Smart TV till ert utdelade wifi på er mobiltelefon och prova IPTV igen. Kommer kanalerna upp nu så har ni problem med er internet förbindelse och dra då ur ström till er utrustning (router, fiber converter osv), dvs stäng av internet genom att dra ur strömmen. Vänta 10 minuter och starta upp igen.

Fungerar det ändå inte kontaktar ni oss på info@globaltv.se för hjälp.

Annars vill vi från GlobalTV bara säga ”Stay Safe”. Håll distans och var försiktiga.

/GlobalTV